Isnin, 26 Julai 2010

Lawatan ke Muzium Penyu dan Kura-kura

Darmawisata Bahasa Melayu kali ini membawa saya dan kawan-kawan ke Muzium Penyu dan Kura-kura. Muzium ini terletak di Kebun Cina Singapura.

Di sana, pemandu wisata telah membawa kami ke tempat penyu dan kura-kura disimpan. Pemandu wisata memberi banyak fakta tentang kehidupan kura-kura dan penyu. Dia menunjukkan seekor kura-kura yang berkulit melengkong akibat tidak dijaga dengan baik. Saya berasa geli dan kasihan melihat penyu itu.

Kemudian, kami diberi peluang untuk memberi penyu makan. Saya telah memberi penyu makan timun. Seronok sekali melihat penyu mengigit timun yang saya hulurkan itu.


Melalui lawatan ini, saya dikehendaki membuat sebuah klip video mengenai perbezaan penyu dan kura-kura.


Lihatlah hasil video saya ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan