Selasa, 20 Julai 2010

Bengkel membuat layang-layang di Sekolah Rendah Beacon

Pada hari Sabtu yang lalu, sekolah saya telah mengadakan bengkel 'Photostory'. Aktiviti ini memerlukan saya dan ibu merekodkan aktiviti membuat layang-layang. Kami memilih layang-layang berbentuk kupu-kupu. Kami diberi cat untuk mewarnakan kupu-kupu saya. Selepas saya dan ibu saya mewarnakannya, kami melekatkan lidi dengan gam panas.

Selepas itu tali diikat kepada layang-layang itu. Ibu telah membantu saya mengikat tali ke layang-layang saya itu.

Setelah selesai, kami menerbangkan layang-layang. Saya berasa sungguh teruja.

Malangnya layang-layang saya tidak dapat terbang tinggi kerana angin tidak begitu kuat pada hari itu. Atau mungkin juga layang-layang saya tidak dibuat dengan teliti. Saya harap saya dapat menerbangkan layang-layang buatan saya pada masa lapang. Saya gembira dapat membuat layang-layang bersama ibu.

Saya dan ibu kemudian merekodkan apa yang kami lakukan menggunakan 'Photostory'. Kami memasukkan gamabr-gambar yang diambil dan juga rekodkan suara saya bercerita mengenai aktiviti kami itu. Seronok sekali.

Saya telah menggunakan kaedah 'Photostory' untuk menghasilkan video ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan